22 maja 2025

Elden Ring: Nightreign – Kiedy nadejdzie Nowa Era mroku od FromSoftware?

Nowa powieść Star Wars z serii Wielka Republika już 28 maja! Jedi kontra Nihilowie, Mur Burzy i istoty pożerające Moc – mrok nadciąga.

Nowy Elden Ring – zupełnie inne podejście do świata Soulsów

 

Elden Ring: Nightreign to nadchodząca gra akcji RPG od FromSoftware, której premiera zaplanowana jest na 30 maja 2025 roku. Ten spin-off kultowego Elden Ring wprowadza świeże podejście do rozgrywki, skupiając się na kooperacji dla trzech graczy oraz mechanice roguelike... zaskoczeni?

 

 

Powrót do Limgrave w nowej odsłonie

Akcja Nightreign toczy się w Limveld – alternatywnej wersji znanej z Elden Ring prowincji Limgrave. Świat ten został przekształcony przez wpływ Króla Nocy, oferując proceduralnie generowane środowisko z dynamicznymi zmianami terenu, takimi jak erupcje wulkanów czy meteorytyczne deszcze . Każda sesja gry trwa około 40 minut i składa się z trzech dni, z których każdy kończy się walką z potężnym bossem, a kulminacją jest starcie z Nightlordem!

 

Gracze mogą wybrać jedną z ośmiu unikalnych klas postaci, zwanych Nightfarers, z predefiniowanymi zdolnościami i superumiejętnościami. Wśród nich znajdują się m.in.:

  • Duchess – zwinna łotrzyca specjalizująca się w unikach i niewidzialności.

  • Guardian – obrońca z halabardą i tarczą, doskonały w kontroli tłumu.

  • Ironeye – łucznik z wysoką precyzją i zdolnościami do wykrywania słabych punktów.

  • Raider – wojownik z potężną bronią i ofensywnymi wzmocnieniami.

  • Recluse – czarownica używająca starożytnych zaklęć do wspierania sojuszników.

  • Wylder – wszechstronny wojownik z umiejętnością unikania śmierci.

  • Executor – specjalista od odbijania ataków i zdolności opartych na wierze.

  • Revenant – klasa skupiona na leczeniu i wsparciu drużyny.

 

Gra nie oferuje trybu dla dwóch graczy; dostępna jest rozgrywka solo z dostosowanym poziomem trudności lub kooperacja dla trzech osób. Nie przewidziano rozgrywki międzyplatformowej, ale możliwa jest gra międzygeneracyjna na konsolach PlayStation 4/5 i Xbox One/Series X|S.

 

3x40min... jedno przejście gry na jedno posiedzenie?

Nightreign wprowadza szereg innowacji w porównaniu do oryginalnego Elden Ring:

  • Mechanika trzech dni: Każda sesja składa się z trzech dni, z których każdy trwa około 40 minut i kończy się walką z bossem.

  • Night's Tide: Kurcząca się strefa gry, zmuszająca graczy do ciągłego ruchu i podejmowania decyzji pod presją czasu.

  • Nowe możliwości poruszania się: Skakanie po ścianach, brak obrażeń od upadku oraz korzystanie z magicznych ptaków do szybowania.

  • Dynamiczne środowisko: Proceduralnie generowane wydarzenia, takie jak erupcje wulkanów czy deszcze meteorytów, wpływają na strategię i eksplorację.

 

Komunikacja w grze zapowiada się bardzo intuicyjnie. Nie będzie tu klasycznego czatu tekstowego — zamiast tego pojawi się system pingów, gestów oraz opcjonalny zewnętrzny czat głosowy. Może to utrudnić granie z obcymi (jeśli nie chcemy rozmawiać... paszczowo), aczkolwiek poskutkuje to tym, że będzie można naprawdę wczuć się w klimat, bez rozpraszaczy.

 

Na pohybel stereotypom!

Dla jednych Nightreign może okazać się zaskakująco odmiennym doświadczeniem (zwłaszcza dla hardkorowych graczy soulslike, którzy mogą nie przetrwać tego eksperymentu), dla innych — spełnieniem marzenia o wspólnym zwiedzaniu brutalnego świata Lands Beyond. Ja osobiście nie ukrywam... brak trybu dla dwóch osób trochę mnie boli, wiecie... teraz zgadać się we dwóch nie jest łatwo, a co dopiero we trzech. Ale mimo wszystko - zapowiada się kawał porządnej, świeżej przygody dla fanów soulslike’ów. I, kurcze... powiedzcie mi, kto by nie polatał na grzbiecie tego magicznego raptora nad głową (albo głowopodobną częścią ciała) potężnie paskudnego stwora-bossa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Magia Wraca Do Hogwartu – HBO Pokazuje Pierwsze Zdjęcia i Ujawnia Obsadę! Privet Drive znowu tętni życiem, a na szkolnych korytarzach Hogwartu znów rozbrzmiewa stukot
Adralf - mieszkaniec Żmijowego Gardła, krewny Atleifa Krzemiennego Konia.
Atleif Krzemienny Koń - syn Atlego, młody midgaardczyk, żeglarz, styrsman wilczego okrętu Ludzi Ognia, towarzysz broni Vuko Drakkainena, pan Domu Ognia
arrow left
arrow right

ODWIEDŹ NAS: