Po głośnym sukcesie rebootu "Lords of the Fallen" z 2023 roku, który wprowadził do gatunku soulslike'ów świeży powiew mroku, fani z niecierpliwością wyczekiwali kolejnego rozdziału. Czekanie dobiegło końca. Na tegorocznym Gamescom Opening Night Live studio Hexworks oficjalnie zapowiedziało "Lords of the Fallen II", a pierwsze szczegóły rzucają nowe światło na to, co nas czeka. Jakoże dobrze znamy oryginalne Lords Of The Fallen z 2014 roku (Sprawdź recenzję: Recenzja Lords of the Fallen (2014) — Przeciętniak Soulslike’a z Polskim Pazurem), przyjrzyjmy się co szykują dla nas twórcy.
*Wygląda epicko! Ja zdecydowanie dam szansę... jeśli portfel pozwoli
Akcja nowej gry rozgrywa się sto lat po wydarzeniach z poprzedniej części. Świat, który z trudem obronił się przed atakiem demonów z innego wymiaru, teraz pogrążył się w chaosie. Welon oddzielający świat żywych od krainy umarłych jest tak cienki, że granice zacierają się całkowicie. Ludzkość jest na skraju zagłady, a bogowie – ci, którzy przetrwali – skryli się w strachu. Wcielimy się w rolę Mrocznego Krzyżowca, który, samotny w swojej misji, wyrusza w głąb królestwa, aby przerwać cykl cierpienia i raz na zawsze zamknąć wrota do otchłani.
Jednym z najbardziej ekscytujących dodatków do warstwy fabularnej jest "system Echo". Deweloperzy z Hexworks ujawnili, że w świecie Umbralu gracze będą mogli widzieć echa przeszłych wydarzeń i interakcji. Odsłanianie tych wspomnień ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia historii świata i odblokowywania ukrytych zadań. To rozwiązanie obiecuje znacznie głębsze zanurzenie w mroczne realia gry.
W zwiastunie widać, że walka ma być jeszcze bardziej brutalna, ale to nie wszystko. Deweloperzy podkreślają, że nowa część skupi się na bardziej przemyślanych, unikalnych starciach. Zamiast ogromnej liczby pomniejszych wrogów, gracze będą mierzyć się z coraz bardziej wymagającymi i zróżnicowanymi przeciwnikami.
*Harkyn, is that You?!
Co więcej, "Lords of the Fallen II" wprowadzi zupełnie nową, wyróżniającą się mechanikę – Umbral Magic. Ten odłam magii, dostępny tylko w świecie Umbralu, ma otworzyć nowe ścieżki w walce i eksploracji. Dodatkowo, system parowania i kontrowania został całkowicie przeprojektowany, aby nagradzać graczy za precyzyjne i ryzykowne zagrania. Twórcy chcą, aby walka była bardziej taktyczna i dynamiczna. Taktyka... czyli to, co takie nerdy jak ja lubią najbardziej!
W wywiadzie udzielonym po Gamescomie, jeden z deweloperów Hexworks podkreślił:
To podejście jest widoczne również w architekturze świata. Deweloperzy zrezygnowali z liniowej struktury na rzecz bardziej otwartego, połączonego świata w stylu metroidvania. Gracze będą mogli swobodnie wracać do odwiedzonych lokacji, aby odkrywać nowe sekrety dzięki świeżo zdobytym umiejętnościom, co ma nagradzać eksplorację i ciekawość. Dodatkowe godziny na zaglądanie w każdy zakamarek? Klątwa i błogosławieństwo zarazem.
*W najnowszej części wcielimy się w Saurona, który musi odzyskać władzę w Mordorze. Nie, czekaj...
Reakcje fanów na Reddicie i Twitterze są niezwykle mieszane, co dowodzi, jak ważne dla nich stało się "Lords of the Fallen". Wielu graczy, zachwyconych wizualną stroną zwiastuna, nie może doczekać się premiery. Inni wciąż pamiętają liczne problemy techniczne, które trapiły grę w dniu premiery i podchodzą do zapowiedzi z dużą rezerwą. Mimo to, większość zgadza się, że nowa gra ma ogromny potencjał, a dotychczasowe darmowe aktualizacje i transparentna komunikacja deweloperów z fanami zyskują ich zaufanie.
Czy Waszym zdaniem, rodacy z CI Games rękami Hexworks podołają wyzwaniu i stworzą prawdziwie epicką kontynuację? Jakie nowe mechaniki chcielibyście zobaczyć w grze? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!